“İşgücünüz, onlara sağladığınız eğitimden daha fazlasını talep ediyor. Bu nedenle zaman, yenilik zamanı!”

13 – 14 Mayıs tarihlerinde gerçekleştireceğimiz “18. Eğitimciler Zirvesi”nin ana konuşmacılarından biri olan Game On! Learning’in Kurucusu ve Baş Oyun Değiştiricisi Bryan L. Austin, zirve öncesinde sorularımızı yanıtladı.

Oturumunda, dünyanın dört bir yanındaki pek çok organizasyonun, eğitime bağlılığı ve eğitimin etkinliğini artırmak, bu arada da eğitimi geliştirmek için gereken
zaman ve kaynakları azaltabilmek için oyunları ve mobil öğrenmeyi nasıl kullandığını
paylaşacağını söyleyen Austin, “Oturumum sırasında sadece eğitim oyunları ve mobil öğrenmenin sunduğu potansiyeli öğrenmeyecek, onu eylem halinde göreceksiniz! Oturuma mobil cihazlarınızla gelin, eğer denemek isterseniz, oyun bazlı bir mobil öğrenme deneyimleyebilirsiniz” diyor.

Öncelikle bize, eğitim oyunlarının, eğitimin etkinliğini artırmak için öğrenci katılımını artırma stratejisi olarak nasıl kullanılabileceğini anlatır mısınız?

Öğrenci katılımı, özellikle online öğrenme – e-öğrenme söz konusu olduğunda büyük bir mücadele alanı... Pek çok organizasyon, eğitim ihtiyaçlarının daha büyük bölümü için e-öğrenmeyi kullanıyor çünkü bu, eğitim maliyetlerini ortadan kaldırırken eğitimi öğrencinin zaman çizelgesine uyduruyor.

Buradaki mücadele alanı şu: Artık “öğrenenlerin” talepleri, onları karşılamak için mevcut olan kaynak ve bütçelerin çok üstünde kalıyor. Bu da, e-öğrenmenin “bir ekran oku, bir sonrakine tıkla”nın biraz daha ötesine geçmesine neden oluyor. Bu, öğrenme için pek de katılım yaratacak ya da çalışan performansını artıracak bir reçete değil.

Eğitim oyunları öğrenmeye mücadele, eğlence ve rekabet katar. Bu, eğitimi sadece daha katılımcı hale getirmez, öğrenmeye adanan zihinsel çaba seviyesini artırarak bilginin, elde tutmanın ve sonuç olarak performansın ölçülebilir şekilde yükselmesini sağlar.

Kurumsal eğitim oyunları konusunda araştırma sonuçları neler söylüyor?

Corporate Universities’in yazarı Jeanne Meister’in gerçekleştirdiği araştırmaya göre, interaktif eğitim oyunları uzun vadeli elde tutma oranlarını geleneksel e-öğrenme ile kıyaslandığında 10 katına kadar artırabiliyor.

Buna ek olarak, Dr. Traci Sitzmann, Science Daily’de yayınlanan makalesinde, ciddi simülasyon oyunları kullanan öğrencilerin, simülasyon dışı karşılaştırma grubu ile kıyaslandığında eğitim sonrası etkisinin yüzde 20 daha fazla artırıyor, daha fazla bildirimsel bilgi (%11) sahibi olduğunu ve yöntemsel bilgiyi (%14) geliştirdiğini belirtiyor.

Eğitimde oyunların kullanılmasını destekleyen araştırmaların sayısı giderek artıyor.

Dünyadaki farklı organizasyonların, eğitim katılımını artırmak için eğitim oyunlarını ve mobil öğrenmeyi nasıl kullandığına ilişkin örnekler var mı?

Demin de belirttiğim gibi, eğitim oyunları ve mobil öğrenme eğitim katılımını artırıyor ancak nihai hedef katılım değil. Hedef; artan işgücü performansı... Ayrıca öğrenci ne kadar bağlı olursa bilgi kazanımını o kadar tutabiliyor.

Eğitim oyunları ve mobil öğrenme kullanılarak performansın artırılmasına yönelik en başarılı örnekler satış eğitimlerinden gelir. Satışçılardan, gelir hedeflerine ulaşmak için ürün bilgilerini sürekli geliştirmesi beklenir. Onların sadece ürün bilgisini elde etmesi yeterli değildir; bu bilgiyi müşterinin ihtiyacına göre bilişsel olarak işlemeleri ve bunu satış diyaloğunun bir parçası olarak kullanmaları gerekir. Verizon, AT&T, Nike, Microsoft ve CenturyLink gibi organizasyonlar, satışta oyun ve mobil öğrenme kullanarak, ürün lansman sonuçlarında ve gelirlerde artış deneyimledi.

Müşteri hizmetleri, eğitim oyunları konusunda bir başka başarılı kullanım örneğidir. Çağrı merkezlerindeki çalışanların, onboarding tamamlamalarının ardından eğitim için çok az zamanları olur. JP Morgan, United Healthcare, Hewlett Packard ve Delta Airlines gibi organizasyonlar, eğitim oyunlarının kullanımı sayesinde yüksek öğrenci katılımı ve çağrı merkezi metriklerinin gelişmini deneyimledi.

“Oturum sırasında eğitim oyunları ve mobil öğrenmeyi
eylem halinde göreceksiniz!
Mobil cihazlarınızla gelin...”

Son soru: 18. Eğitimciler Zirvesi’nin ana konuşmacılarından biri olacaksınız. Katılımcılarımıza ve Türkiye’deki İK & Eğitim profesyonellerine bir mesajınız var mı?

Evet! İşgücünüz, onlara sağladığınız eğitimden daha fazlasını talep ediyor. Geleneksel online eğitimi tüketmek konusunda giderek daha kuşkulu oluyorlar ve bunu yaptıklarında bile o eğitimin performans etkisi sınırda oluyor.

Bu nedenle zaman, yenilik yapma zamanı!

Benim oturumum sırasında sadece eğitim oyunları ve mobil öğrenmenin sunduğu potansiyeli öğrenmeyecek, onu eylem halinde göreceksiniz! Oturuma mobil cihazlarınızla gelin, eğer denemek isterseniz, oyun bazlı bir mobil öğrenmeyi deneyimleyebilirsiniz.

Hepinizle 18. Eğitimciler Zirvesi’nde tanışmayı ve “oyuna başlama işaretini” sunmayı dört gözle bekliyorum.

DERGİ

HRdergi Nisan sayısı çıktı! İyi okumalar

SATIN AL Nisan 2024